I Poziom Podstawowy
Szkolenie jest skierowane do wszystkich zainteresowanych: pedagogów, psychologów, terapeutów, oraz innych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności terapeutyczne w moim autorskim sposobie pracy KREACJA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA: CZUCIE, RUCH, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ.
Szkolenie powstało na bazie 25 lat poszukiwań związanych z pracą terapeutyczną, zarówno w pracy indywidualnej z klientem jak i z grupami. Esencją pracy jest kierowanie uwagi do POTENCJAŁU osobistego klienta i budowania własnej osobowości opartej na INTENCJI.
Sposób pracy KREACJA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA:
CZUCIE, EKSPRESKA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ jest również integracją różnych form, metod, technik pracy, które poznałem podczas licznych szkoleń własnych w kontekście zawodowym:
- Bioenergetyka Aleksandra Lowena.
- Biodynamiczny Oddech Uwalniania Traumy.
- Somatic Experiencing.
- Soma Embodiment.
- Feldenkrais z hipnoterapią Miltona Erciksona.
- Bodynamic.
- Mariannne Bentzem Neuroaffective Personality Development.
- Qigong.
- MER – Mięśnowo Powięziowe Uwalnianie Energetyczne.
- Biodynamiczna czaszkowo – krzyżowa.
- Integral Somatic Psychology
I POZIOM SZKOLENIA pozwala na:
- zdobycie podstawowych umiejętności w pracy z indywidualnym klientem,
- umożliwia zapoznania się z osobistym potencjałem w pracy z klientem,
- zapoznanie się z treściami dotyczącymi CZUCIA, RUCHU, RELACJI, ŚWIADOMOŚCI I OBECNOŚCI,
- odkrywanie podstaw w pracy z klientem kierując uwagę na potencjał, zasoby, rozwój,
- zrozumienie, że w każdym temacie aspekty: CZUCIE, RUCH, RELACJA, UMYSŁ, OBECNOŚĆ, są obecne,
- podstawowe posługiwanie się w pracy z klientem mapą mózgu (części przedczołowej, limbicznej i gadziej),
- rozpoznawanie podstaw działań klienta podświadomych i świadomych strategii funkcjonowania,
- zrozumienie traumy, rozwoju i potencjału – ich wzajemnych zależności.
- pracę własną w sposobie TERAPIA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA: CZUCIE, RUCH, RELACJA, UMYSŁ, OBECNOŚĆ
ORGANIZACJA I POZIOMU SZKOLENIA:
I stopień szkolenia składa się z 9 modułów po 3 dni – razem 288 godziny lekcyjnych, a także 7-dniowego warsztatu PODRÓŻ DO ŹRÓDŁA otwierającego szkolenie – razem 56 godzin lekcyjnych. Łącznie 344 godzin lekcyjnych.
TREŚĆ I ZAKRES POSZCZEGÓLNYCH MODUŁÓW:
PODRÓŻ DO ŹRÓDŁA:
- Doświadczenie metod terapeutycznych wchodzących w repertuar sposobu pracy TERAPIA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA: CZUCIE, RUCH, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ: Biodynamiczny Oddech Uwalniania Traumy, Somatic Experiencing, ćwiczenia Aleksandra Lowena, Qigong, Ustawienia Intencji, Genogram, Mindfulness, biodynamiczno czaszkowo – krzyżowa.
- Zaczynamy warsztaty w pierwszy dzień o godz. 16:00 i do 19:00.
- Następne dni zajęcia od 9:00 do 13:00 i od 14:30 do 18:00. W ostatni dzień zajęcia od 9:00 do 13:00.
- Możliwość przepracowania własnych tematów osobistych, a także lepsze przygotowanie w kontekście zawodowej pracy terapeutycznej,
I MODUŁ
- omówienie procesu treningowego Podróży do źródła, który był prowadzony wg pięciu jakości potencjału życia: czucie, ruch, relacja, umysł, obecność;
- omówienie historii powstania 5 jakości potencjału życia;
- jak wpisuje się kreacja rozwoju potencjału życia, na tle różnych podejść terapeutycznych (dostrzeżenie tego co dobre i przydatne do pracy kreacji rozwoju potencjału życia);
- duchowość, psychika i ciało w kreacji rozwoju potencjału życia;
- pięć jakości potencjału życia w praktyce (prezentacja pracy osobistej);
- zmiana horyzontalna czy zmiana wertykalna (transformacja);
- bez napięć w naturalnym procesie zmiany;
- pole energetyczne procesu a kontrakt krótkoterminowy i długoterminowy.
II MODUŁ – OBECNOŚĆ:
- obecność, tu i teraz, przeszłość, przyszłość – gdzie jest zmiana,
- ja obecne, a ego…
- ścieżka rozwoju dotycząca tu i teraz – obecności,
- sposoby pracy w oparciu o obecność w kontekście indywidualnym,
- świadomość: umysł, emocje, ciało,
- obecność w ciele…
- wyłanianie się tematów w tu i teraz,
- kontrakt na pracę z intencją w oparciu o tu i teraz,
- praca z uważnością w kontakcie indywidualnym,
- focusing – podążanie za czuciem siebie,
III MODUŁ – POTENCJAŁ, ZASOBY, ROZWÓJ:
- filozofia pracy psychoterapii poprzez ciało: dynamika ciała i jej zadomowienie się,
- potencjał, siła życiowa, zasoby, rozwój, intencja – wzajemne zależności w stronę zmiany,
- podstawy pracy z trzeba obszarami mózgu (nowa kora, układ limbiczny, mózg gadzi),
- ogólny zarys sposobu pracy terapia rozwoju potencjału życia: czucie, ruch, relacja, umysł, obecność.
- doświadczenie kluczem do pracy z klientem,
- pierwsze impulsy związane z początkowym spotkaniem klienta,
- proces i struktura, podstawowe zależności,
IV MODUŁ – STRES, KRYZYS, TRAUMA:
- ruch miłości życia – filozofia spostrzegania życia i jego przepływu,
- stres, trauma, ptsd,
- druga ścieżka dotyczy intencji,
- rodzaje traum,
- psychoterapia, trauma a praca poprzez ciało,
- ogólna zasada pracy z traumą (ruch wahadłowy),
- ogólna filozofia pracy osobowość oparta na stresie, osobowość oparta na intencji,
- nabycie podstawowych umiejętności w pracy z klientem po traumie,
V MODUŁ – CZUCIE, EMOCJE, UCZUCIA:
- dwa podstawowe doświadczenia czucia: przyjemność i ból,
- felt sense – śledzenie odczuć w ciele,
- skan ciała – budowanie odczuwania ciała,
- autoregulacja i samoregulacja,
- praca z oddechem w celu zwiększenia czucia fizycznego i emocjonalnego,
- pierwsza ścieżka pracy: oddech. (anatomia oddechu i funkcjonalność oddechu,
- sposoby pracy z budowaniem odczuwania: Somatic Experiencing, Bioenergetyka Aleksandra Lowena, Biodynamiczny Oddech Uwalniania Traumy, Mindfulness,
- praca z niektórymi technikami w celu budowania odczuwania: skan ciała, techniki ugruntowania Lowena, ćwiczenia – postraumatyczne drżenia,
VI MODUŁ: RUCH, ENERGIA, ODDECH:
- ścieżka rozwoju – przepływ energii,
- znaczenie powięzi w pracy z ruchem,
- płynność doświadczeń i ruchu,
- wpływ rozwoju psychomotorycznego na pracę z klientem,
- dynamiczny i wolny ruch,
- techniki pracy z czuciem i ruchem: Feldenkrais z hipnoterapią Miltona Ericksona, Soma Gomez, Ben Shapiro,
- używanie technik do pracy z klientem za pomocą czucia i ruchu,
VII MODUŁ – RELACJA DO SIEBIE, DO DRUGIEJ OSOBY I DO GRUPY (RODZINY):
- Ja relacyjne – czym ono jest w praktyce pracy poprzez ciało?
- Kim jest dziecko wewnętrzne w procesie zmiany,
- Kilka informacji na temat styli przywiązania: (bezpieczne, unikowe, ambiwaletne, dezorganizowane),
- Stany ja – praca z częściami siebie (odpowiedź na układ limbiczny),
- Techniki nawiązania relacji poprzez styl przywiązania,
- Techniki pracy z "ja" relacyjnym: genogram, praca ze stanami ja,
VIII MODUŁ – ŚWIADOMOŚĆ:
- poziomy świadomości,
- świadomość – boski umysł w nas.
- umysł: logiczny, analityczny, operacyjny, przekonania.
- konstruktywna i destruktywna część umysł.
- logiczne i asocjacyjne myślenie.
- strategie funkcjonowania niższego umysłu,
- umysł, a ciało i emocje.
- tworzenie wyobrażenia przyszłości na bazie przeszłości, a tworzenie przyszłości na bazie teraźniejszości.
- energetyka a myślenie.
- mentalizacja,
IX MODUŁ – INTEGRACJA:
- podsumowanie poprzednich modułów,
- integracja poszczególnych elementów szkoleniowych i technik terapeutycznych,
- ugruntowanie zdobytej wiedzy w kontekście doświadczeń własnych,
- nabywanie umiejętności spojrzenia całościowego na poszczególne tematy.
WARUNKI UCZESTNICTWA I KONTAKT:
Rozmowa wstępna z prowadzącym zajęcia:
Piotr Bednarczyk, tel.: 603 067 413
lub email:
piotrinstytut@gmail.com :: kontakt@piotrbednarczyk.pl
ODWIEDŹ RÓWNIEŻ:
I POZIOM SZKOLENIA Kreacji Rozwoju Potencjału Życia: CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ
wypowiedzi na temat Kreacji Rozwoju Potencjału Życia:
Wypowiedzi na temat kształtowania osobowości:
prezentacje wybranych technik terapeutycznych:
referencje uczestników szkolenia: