I Poziom Podstawowy

 

Szkolenie jest skierowane do wszystkich zainteresowanych: pedagogów, psychologów, terapeutów, oraz innych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności terapeutyczne w moim autorskim sposobie pracy KREACJA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA: CZUCIE, RUCH, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ.

Szkolenie powstało na bazie 25 lat poszukiwań związanych z pracą terapeutyczną, zarówno w pracy indywidualnej z klientem jak i z grupami. Esencją pracy jest kierowanie uwagi do POTENCJAŁU osobistego klienta i budowania własnej osobowości opartej na INTENCJI.

 

Sposób pracy KREACJA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA:

CZUCIE, EKSPRESKA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ jest również integracją różnych form, metod, technik pracy, które poznałem podczas licznych szkoleń własnych w kontekście zawodowym:

 

  1. Bioenergetyka Aleksandra Lowena.
  2. Biodynamiczny Oddech Uwalniania Traumy.
  3. Somatic Experiencing.
  4. Soma Embodiment.
  5. Feldenkrais z hipnoterapią Miltona Erciksona.
  6. Bodynamic.
  7. Mariannne Bentzem Neuroaffective Personality Development.
  8. Qigong.
  9. MER – Mięśnowo Powięziowe Uwalnianie Energetyczne.
  10. Biodynamiczna czaszkowo – krzyżowa.
  11. Integral Somatic Psychology

 

 I POZIOM SZKOLENIA pozwala na:

 

  • zdobycie podstawowych umiejętności w pracy z indywidualnym klientem,
  • umożliwia zapoznania się z osobistym potencjałem w pracy z klientem,
  • zapoznanie się z treściami dotyczącymi CZUCIA, RUCHU, RELACJI, ŚWIADOMOŚCI I OBECNOŚCI,
  • odkrywanie podstaw w pracy z klientem kierując uwagę na potencjał, zasoby, rozwój,
  • zrozumienie, że w każdym temacie aspekty: CZUCIE, RUCH, RELACJA, UMYSŁ, OBECNOŚĆ, są obecne,
  • podstawowe posługiwanie się w pracy z klientem mapą mózgu (części przedczołowej, limbicznej i gadziej),
  • rozpoznawanie podstaw działań klienta podświadomych i świadomych strategii funkcjonowania,
  • zrozumienie traumy, rozwoju i potencjału – ich wzajemnych zależności.
  • pracę własną w sposobie TERAPIA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA: CZUCIE, RUCH, RELACJA, UMYSŁ, OBECNOŚĆ

 

ORGANIZACJA I POZIOMU SZKOLENIA: 

 

I stopień szkolenia składa się z 9 modułów po 3 dni – razem 288 godziny lekcyjnych, a także 7-dniowego warsztatu PODRÓŻ DO ŹRÓDŁA otwierającego szkolenie – razem 56 godzin lekcyjnych. Łącznie 344 godzin lekcyjnych.

 


 

TREŚĆ I ZAKRES POSZCZEGÓLNYCH MODUŁÓW:

 

 PODRÓŻ DO ŹRÓDŁA:

 

  • Doświadczenie metod terapeutycznych wchodzących w repertuar sposobu pracy TERAPIA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA: CZUCIE, RUCH, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ: Biodynamiczny Oddech Uwalniania Traumy, Somatic Experiencing, ćwiczenia Aleksandra Lowena, Qigong, Ustawienia Intencji, Genogram, Mindfulness, biodynamiczno czaszkowo – krzyżowa.
  • Zaczynamy warsztaty w pierwszy dzień o godz. 16:00 i do 19:00.
  • Następne dni zajęcia od 9:00 do 13:00 i od 14:30 do 18:00. W ostatni dzień zajęcia od 9:00 do 13:00.
  • Możliwość przepracowania własnych tematów osobistych, a także lepsze przygotowanie w kontekście zawodowej pracy terapeutycznej,

 

  I MODUŁ

 

  • omówienie procesu treningowego Podróży do źródła, który był prowadzony wg pięciu jakości potencjału życia: czucie, ruch, relacja, umysł, obecność;
  • omówienie historii powstania 5 jakości potencjału życia;
  • jak wpisuje się kreacja rozwoju potencjału życia, na tle różnych podejść terapeutycznych (dostrzeżenie tego co dobre i przydatne do pracy kreacji rozwoju potencjału życia);
  • duchowość, psychika i ciało w kreacji rozwoju potencjału życia;
  • pięć jakości potencjału życia w praktyce (prezentacja pracy osobistej);
  • zmiana horyzontalna czy zmiana wertykalna (transformacja);
  • bez napięć w naturalnym procesie zmiany;
  • pole energetyczne procesu a kontrakt krótkoterminowy i długoterminowy.

 

  II MODUŁ – OBECNOŚĆ:

 

  • obecność, tu i teraz, przeszłość, przyszłość – gdzie jest zmiana,
  • ja obecne, a ego…
  • ścieżka rozwoju dotycząca tu i teraz – obecności,
  • sposoby pracy w oparciu o obecność w kontekście indywidualnym,
  • świadomość: umysł, emocje, ciało,
  • obecność w ciele…
  • wyłanianie się tematów w tu i teraz,
  • kontrakt na pracę z intencją w oparciu o tu i teraz,
  • praca z uważnością w kontakcie indywidualnym,
  • focusing – podążanie za czuciem siebie,

 

  III MODUŁ – POTENCJAŁ, ZASOBY, ROZWÓJ:

 

  • filozofia pracy psychoterapii poprzez ciało: dynamika ciała i jej zadomowienie się,
  • potencjał, siła życiowa, zasoby, rozwój, intencja – wzajemne zależności w stronę zmiany,
  • podstawy pracy z trzeba obszarami mózgu (nowa kora, układ limbiczny, mózg gadzi),
  • ogólny zarys sposobu pracy terapia rozwoju potencjału życia: czucie, ruch, relacja, umysł, obecność.
  • doświadczenie kluczem do pracy z klientem,
  • pierwsze impulsy związane z początkowym spotkaniem klienta,
  • proces i struktura, podstawowe zależności,

 

  IV MODUŁ – STRES, KRYZYS, TRAUMA:

 

  • ruch miłości życia – filozofia spostrzegania życia i jego przepływu,
  • stres, trauma, ptsd,
  • druga ścieżka dotyczy intencji,
  • rodzaje traum,
  • psychoterapia, trauma a praca poprzez ciało,
  • ogólna zasada pracy z traumą (ruch wahadłowy),
  • ogólna filozofia pracy osobowość oparta na stresie, osobowość oparta na intencji,
  • nabycie podstawowych umiejętności w pracy z klientem po traumie,

 

  V MODUŁ – CZUCIE, EMOCJE, UCZUCIA:

 

  • dwa podstawowe doświadczenia czucia: przyjemność i ból,
  • felt sense – śledzenie odczuć w ciele,
  • skan ciała – budowanie odczuwania ciała,
  • autoregulacja i samoregulacja,
  • praca z oddechem w celu zwiększenia czucia fizycznego i emocjonalnego,
  • pierwsza ścieżka pracy: oddech. (anatomia oddechu i funkcjonalność oddechu,
  • sposoby pracy z budowaniem odczuwania: Somatic Experiencing, Bioenergetyka Aleksandra Lowena, Biodynamiczny Oddech Uwalniania Traumy, Mindfulness,
  • praca z niektórymi technikami w celu budowania odczuwania: skan ciała, techniki ugruntowania Lowena, ćwiczenia – postraumatyczne drżenia,

 

  VI MODUŁ: RUCH, ENERGIA, ODDECH:

 

  • ścieżka rozwoju – przepływ energii,
  • znaczenie powięzi w pracy z ruchem,
  • płynność doświadczeń i ruchu,
  • wpływ rozwoju psychomotorycznego na pracę z klientem,
  • dynamiczny i wolny ruch,
  • techniki pracy z czuciem i ruchem: Feldenkrais z hipnoterapią Miltona Ericksona, Soma Gomez, Ben Shapiro,
  • używanie technik do pracy z klientem za pomocą czucia i ruchu,

 

  VII MODUŁ – RELACJA DO SIEBIE, DO DRUGIEJ OSOBY I DO GRUPY (RODZINY):

 

  • Ja relacyjne – czym ono jest w praktyce pracy poprzez ciało?
  • Kim jest dziecko wewnętrzne w procesie zmiany,
  • Kilka informacji na temat styli przywiązania: (bezpieczne, unikowe, ambiwaletne, dezorganizowane),
  • Stany ja – praca z częściami siebie (odpowiedź na układ limbiczny),
  • Techniki nawiązania relacji poprzez styl przywiązania,
  • Techniki pracy z "ja" relacyjnym: genogram, praca ze stanami ja,

 

  VIII MODUŁ – ŚWIADOMOŚĆ:

 

  • poziomy świadomości,
  • świadomość – boski umysł w nas.
  • umysł: logiczny, analityczny, operacyjny, przekonania.
  • konstruktywna i destruktywna część umysł.
  • logiczne i asocjacyjne myślenie.
  • strategie funkcjonowania niższego umysłu,
  • umysł, a ciało i emocje.
  • tworzenie wyobrażenia przyszłości na bazie przeszłości, a tworzenie przyszłości na bazie teraźniejszości.
  • energetyka a myślenie.
  • mentalizacja,

 

  IX MODUŁ – INTEGRACJA:

 

  • podsumowanie poprzednich modułów,
  • integracja poszczególnych elementów szkoleniowych i technik terapeutycznych,
  • ugruntowanie zdobytej wiedzy w kontekście doświadczeń własnych,
  • nabywanie umiejętności spojrzenia całościowego na poszczególne tematy.

 


 

WARUNKI UCZESTNICTWA I KONTAKT:

 

Rozmowa wstępna z prowadzącym zajęcia: 

Piotr Bednarczyk, tel.: 603 067 413

lub email: 

piotrinstytut@gmail.com  ::  kontakt@piotrbednarczyk.pl

 

ODWIEDŹ RÓWNIEŻ:

         

 


I POZIOM SZKOLENIA Kreacji Rozwoju Potencjału Życia: CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ​

 

  wypowiedzi na temat Kreacji Rozwoju Potencjału Życia:

 

 

 

 

 

 

 

 

  Wypowiedzi na temat kształtowania osobowości:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  prezentacje wybranych technik terapeutycznych:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  referencje uczestników szkolenia: