II Zaawansowany poziom szkolenia

 

''KREACJA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA''
CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ

(CIAŁO, PSYCHE, DUCHOWOŚĆ)

 

Szkolenie jest skierowane do wszystkich zainteresowanych: pedagogów, psychologów, terapeutów, oraz innych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności terapeutyczne w autorskim SPOSOBIE PRACY: CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ, a którzy ukończyli I POZIOMIE KSZTAŁCENIA. 

 

 KILKA SŁÓW NA TEMAT AUTORSKIEGO PROGRAMU

 

Propozycja


CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ, powstała na bazie wieloletnich poszukiwań związanych z pracą terapeutyczną, zarówno w pracy indywidualnej z klientem jak i z grupami. Esencją pracy jest kierowanie uwagi do potencjału osobistego klienta i budowania własnej osobowości opartej na intencji. Cały proces pracy jest oparty na spojrzeniu wielowymiarowym funkcjonowania człowieka w życiu codziennym, mianowicie: duchowości, psychiki i ciała. 

 

II faza szkolenia pozwala na:

 

  • Pogłębienie umiejętności pracy z indywidualnym klientem. 
  • Rozpoznawania potencjału biologicznego, psychologicznego i duchowego. 
  • Pracy z klientem w oparciu o jego rozwój psychomotoryczny, relacyjny, somatyczny, umysłowy, duchowy. 
  • Wykształcenie umiejętności pracy z klientem w oparciu o pięć jakości potencjału życia: CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ. 
  • Posługiwanie się technikami i jakościami metod (analizy bioenergetycznej Aleksandra Lowena, Somatic Experiencing, Biodynamicznego oddechu uwalniania traumy, cranio – krzyżowo – czaszkowej, NARM – neuroafektywnego Rozwoju, Hipnoterapii Miltona Erciksona, praca ze stanami ja, Bena Shapiro (praca z ciemną stroną), elementy feldenkraisa. 
  • Wykształcenie umiejętności pracy z klientem w oparciu o teorię poliwagalną jak i o funkcjonowanie naszego mózgu (część gadzia, układ limbiczny i nowa kora). 
  • Skuteczną pracę z klientem w oparciu wielopłaszczyznową matrycę (ciało, część podświadoma, nieświadoma, świadoma, duchową, potencjału życia). 
  • Nabycie umiejętności pracy z traumą, potencjałem rozwojowym. 
  • Rozpoznawanie osobowości opartej na stresie i transformowanie jej przez klienta w stronę osobowości opartej na intencji. 

 

Szkolenie składa się z trzech bloków kształcenia.

 

1.  Blok: Grupowa i indywidualna praca własna

Dotyczy pracy własnej. Obejmuje zarówno uczestniczenie w procesie grupowej terapii według 5 jakości potencjału życia jak i indywidualnej pracy własnej. Praca własna daje możliwość doświadczenie tego sposobu pracy na sobie, rozwijając osobisty potencjał możliwości zarówno w obszarze CZUCIA, EKSPRESJI, RELACJI, ŚWIADOMOŚCI I OBECNOŚCI. Jest to bardzo ważny element kształcenia, ponieważ na bazie doświadczeń własnych, zasobów, jakie powstają w wyniku udziału w terapii grupowej, z większą łatwością można przejść do innej ważnej części procesu szkoleniowego, jakim są warsztaty tematyczne. 

 

2. Blok: Warsztaty szkoleniowe

Podczas warsztatów uczestnik nabywa umiejętności przygotowujących go do prowadzenia TERAPII ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA. Na poszczególnych warsztatach uczestnik, kształcąc swoje umiejętności, wiedzę zarówno poprzez wykłady, ćwiczenia, medytacje, transe, pracę w trójkach rozwija swój warsztat pracy. Równocześnie jest zaproszony do rozróżnienia pomiędzy metodologią pracy a sposobem pracy. W oparciu o chwilę obecną, z tego co się wyłania, tworzy rzeczywistość procesu terapeutycznego. 

 

3. Blok Superwizja

Ten rodzaj pracy zakłada odkrywanie w sobie wewnętrznego superwizora, kształcąc w ten sposób autonomiczność, samodzielność, przygotowując do samodzielnej pracy. Superwizja ma na celu pomóc uczestnikowi dokonać weryfikacji dalszej pracy terapeutycznej. 

 

Organizacja II fazy szkolenia

 

W ramach II zaawansowanego poziomu szkolenia wchodzi: 

  1. Część szkoleniowa. 
  2. Część szkoleniowa 2 lata. 16 spotkań po 3 dni. Po 6 każdego roku. Razem 432 godzin lekcyjnych. 
  3. Część pracy własnej grupowej 5 spotkań w ciągu 2 lat po 7 dni (spotkania w Instytucie). Razem 320 godzin lekcyjnych.
  4. 20 spotkań superwizyjnych (grupowych) po 5 godzin lekcyjnych. Razem 100 godzin lekcyjnych.
  5. 20 godzin terapii indywidualnej (10 godzin w ramach szkolenia).

 

Uwaga! 

Do pełnego szkolenia potrzebne jest 20 godzin terapii własnej. 

 

 WARUNKI UCZESTNICTWA: 

  1. Ukończenie I podstawowego poziomu kształcenia. 
  2. Osobista decyzja na pracę w grupie szkoleniowo terapeutycznej przez 3 lata.
  3. Dokonania wpłaty zadatku w wysokości 3000 zł, najpóźniej miesiąc przed rozpoczęciem zajęć i zobowiązanie się do kontynuowania kolejnych wpłat. 
  4. Uczestnictwo w zajęciach szkoleniowych, terapeutycznych i superwizyjnych. 

 

 

 UWAGA!

Dotyczy uczestnictwa w grupach terapeutycznych. Osoby, które uczestniczyły w grupach półrocznych, nie są zwolnione z uczestnictwa siedmiodniowej grupie terapeutycznej. To samo dotyczy osób, które uczestniczyły w grupach siedmiodniowych. Ma to swoje uzasadnienie, uczestnicy szkolenia nie tylko będą pracować osobiście, ale będzie omawiane zagadnienia teoretyczne, czego nie było wcześniej na zajęciach terapeutycznych dla grupy klientów. 

 


 

 PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA: 

1. Osoba otrzyma certyfikat ukończenia II poziomu kształcenia wydany przez Instytut Rozwoju Potencjału Życia. 

 

TERMINY: Grupy terapeutyczne, szkolenie i superwizje

 

 

I ROK

II ROK

1. Ja somatyczne

Superwizja

Szkolenie

Grupa terapeutyczna

Superwizja 

Szkolenie 

2. Ja sensoryczne motoryczne 

         
     

3. Ja relacyjne

   
     

4. Ja świadome

   
     

5. Ja obecne

   

 

ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA GRUP TERAPEUTYCZNYCH II POZIOMU KSZTAŁCENIA ZAAWANSOWANEGO:

 

Na drugim poziomie kształcenia będzie wprowadzonych pięć treningów grup terapeutyczno – rozwojowych, które mają charakter pracy własnej. Dzięki tej pracy w grupie masz okazję doświadczać osobistej pracy według pięciu jakości potencjału życia.

 

 

Ja somatyczne 

Ja sensoryczno
-
 motoryczne 

Ja relacyjne 

Ja świadome 

Ja obecne 

Praca własna poprzez:

– biodynamiczny oddech uwalniania traumy, 

– ćwiczenia Lowena, 

– ćwiczenia Somatic experiencing, 

– taniec spontaniczny, 

– medytację Osho

Podczas pracy własnej możesz rozwiązywać swoje wczesne traumy, tworzyć w sobie przestrzeń odczuwania.

Praca własna poprzez:

– gigong – tworzenia energii i transformacja energii, 

– feldenkraisa z hipnoterapią M. Ericksona. 

– ćwiczenia z ciemną stroną Bena Shapro, 

– Praca z użyciem 5 zmysłów wg Soma Embodiment, 

– ćwiczenia według Bodynamic Podczas pracy własnej możesz uczyć siebie w odczuwaniu, w mikro i makro ruchu, pracowanie nad swoimi tematami z użyciem intencji i medytacji autorskiej łączącej gigong z one brain.

Praca własna poprzez: 

– system rodzinny pochodzenia, 

– praca ze stanami ja, 

– ćwiczenia na dostrojenie w obszarze somatycznym. 

– medytacja współczucia. 

Podczas pracy własnej możesz przepracować, to co jest oddzielone od siebie, zakotwiczyć się w twoim systemie rodzinnym, doświadczyć siebie w relacji jak i zauważyć swoje wzorce relacyjne. 

Praca własna poprzez: 

– pracę ze sobą w uchwycie czołowo – potylicznym, 

– pracę z odpuszczaniem emocji wg Hawkinsa, 

– medytacje świadomości. 

– praca z punktem w oparciu o intencje. 

– praca z niższym i wyższym umysłem (praca z wyobraźnią i przekonaniami)

Podczas pracy własnej możesz pracować nad swoimi przekonaniami, zdaniami kluczowymi, integracji mózgu.

Praca własna poprzez: 

– medytacje obecności, 

– uważny dotyk (metodą cranio), 

– integracji siebie w doświadczeniu świadomości, 

– podróż własnego wewnętrznego

bohatera w oparciu o wiadomość obecności. Podczas pracy własnej możesz w przestrzeni obecności, własnego serca na sposób ucieleśniony przepracować własne tematy, zbudować perspektywę własnej podróży bohatera w oparciu świadomość. 

 

ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH II POZIOMU KSZTAŁCENIA ZAAWANSOWANEGO:

 

Treści warsztatów uzupełniają doświadczenia terapeutyczno – grupowe w/w. Szkolenie obejmuje 2 lata, podczas których będziesz mógł uzupełnić wiedzę, ugruntować swoje doświadczenia z I poziomu kształcenia, nabyć dodatkowe umiejętności pracy z klientem. Skorzystać z superwizji, pracować w małych grupach terapeutycznie. II poziom kształcenia daje Ci możliwość gruntownego przygotowania siebie do pracy z klientem w gabinecie z zastosowaniem filozofii pracy, technik i metod w zastosowaniu do klienta. 

 

I ROK II POZIOMU KSZTAŁCENIA 

II ROK II POZIOMU KSZTAŁCENIA

1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY:

  • Kreacja – indywidualnej ścieżki
  • Praca z intencją 
  • Mózg (część gadzia).
  • Oś kompasu autonomicznego,

 

Fazy rozwoju: 

  • Okres prenatalny,
  • Okres okołoporodowy,
  • Okres do 1,5 roku życia. 
  • Zasoby okresu rozwojowego. 

 

Techniki pracy: 

  • Wizualizacje
  • Techniki hipnoterapeutyczne. 
  • Praca z przestrzenią
  • Praca z potencjałem na linii życia 

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY

  • Kreacja indywidualnej ścieżki 
  • Praca z intencją 
  • Mózg (część limbiczna)
  • Oś kompasu limbiczno – emocjonalnego. 

 

Fazy rozwoju: 

  • Od 18, m. ż do 2,5 roku życia. 
  • Od 2,5 do 4 roku życia. 
  • Od 3 do 7 roku.
  • zasoby okresu rozwojowego.

 

Techniki pracy:  

  • Wizualizacje 
  • Techniki hipnoterapeutyczne.
  • Praca z przestrzenią
  • Praca z potencjałem na linii życia 

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 
Superwizja pracy osobistej Superwizja pracy osobistej

2. TRAUMA 

  • Ego a osobowość oparta na stresie 
  • trauma szokowa. 
  • Trauma rozwojowa. 
  • Mózg w traumie. 
  • Teoria poliwagalna 

 

Techniki pracy: 

  • Somatic experiencing. 
  • Wizualizacje 
  • Techniki hipnoterapeutyczne.

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

2.TRAUMA

  • Trauma rozwojowa
  • Trauma relacyjna,
  • Osobowość oparta na stresie: 
  • Teoria poliwagalna 
  • Mózg w traumie

 

Techniki pracy: 

  • Somatic experiencing. 
  • Wizualizacje 
  • Techniki hipnoterapeutyczne.

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

Superwizja pracy osobistej 

Superwizja pracy osobistej 

3. OBECNOŚĆ 

  • Boska obecność w nas. 
  • Świadomość, rozum. 
  • Rozwój fal mózgowych. 
  • Delta.

 

Technika pracy: 

  • Biodynamiczna krzyżowo – czaszkowa. 
  • Gigong (energia schen)

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

3. OBECNOŚĆ:

Rozwój fal mózgowych:  

  • Alfa 
  • Indywidualna ścieżka duszy

 

Technika pracy: 

  • Biodynamiczna krzyżowo – czaszkowa. 
  • Praca z energią czystego białego światła

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

Superwizja pracy osobistej 

Superwizja pracy osobistej 

4. CZUCIE 

Pasy napięć w ciele. 

Typy charakterologiczne: 

  • Schizoidalna struktura. 
  • Struktura oralna. 
  • Struktura narcystyczna. 

 

Technika pracy: 

  • Biodynamiczny oddech uwalniania traumy. 
  • Ćwiczenia bioenergetyczne.
  • Ćwiczenia somatic experiencing. 

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

4. CZUCIE:

Pasy napięć w ciele. 

Typy charakterologiczne: 

  • struktura psychopatyczna.
  • Struktura masochistyczna. 
  • Struktura sztywna. 

 

Technika pracy: 

  • Biodynamiczny oddech uwalniania traumy. 
  • Ćwiczenia bioenergetyczne. 
  • Ćwiczenia somatic experiencing. 

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie.
Superwizja pracy osobistej  Superwizja pracy osobistej 

5. EKSPRESJA 

Fazy rozwoju psychomotoruyczne: 

  • Faza istnienia,
  • Faza dostrojenia. 
  • Faza autonomiczna. 

 

Technika pracy: 

  • Bena Shapiro.  
  • Ćwiczenia Somy Gomez. 
  • Gigong  
  • Elementy masażu powięziowego. 

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

5. EKSPRESJA

Fazy rozwoju psychomotoruyczne: 

  • Faza woli.
  • Faza miłości i seksualności. 
  • Faza opinii. 

 

Technika pracy: 

  • Bena Shapiro.  
  • Ćwiczenia Somy Gomez. 
  • Gigong  
  • Elementy masażu powięziowego. 

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

 

Superwizja pracy osobistej  Superwizja pracy osobistej 

6.    ŚWIADOMOŚĆ

Fazy rozwoju umysłu: 

  • Faza rozwoju – opinii,
  • Nieświadomy umysł ciała, 
  • Tworzenie intencji z poziomu płatów czołowych, 
  • Poziomy świadomości Hawkinsa

 

Techniki pracy: 

  • One brain (integracja dwóch półkul)
  • Test mięśniowy Hawkinsa

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie. 

6. ŚWIADOMOŚĆ

Krewanie własnej rzeczywistości: 

  • Metafora i bajka 
  • Podróż wewnętrznego bohatera, 
  • Badanie świadomości wg Hawkinsa (praca z poziomem świadomości powyżej 200). 

 

Techniki pracy: 

  • One brain (integracja dwóch półkul)
  • Test mięśniowy Hawkinsa
  • Tworzenie narracji własnej rzeczywistości

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie.

Superwizja pracy osobistej 

Superwizja pracy osobistej 

7. RELACJA

  • Teoria bezpiecznego przywiązania 
  • Genogram rodzinny. 
  • Praca z częściami podoosobowości

 

Techniki pracy: 

  • Psychodrama
  • Praca z intencją w polu klienta 
  • Praca systemowa na planszy 
  • Praca ustawieniowa na figurkach 

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie.

7. RELACJA

  • Teoria bezpiecznego przywiązania 
  • Genogram rodzinny. 
  • Praca z częściami podosobowości

 

Techniki pracy: 

  • Psychodrama
  • Praca z intencją w polu klienta 
  • Praca systemowa na planszy 
  • Praca ustawieniowa na figurkach 

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie.
Superwizja pracy osobistej  Superwizja pracy osobistej 

8. INTEGRACJA

Integracja a sposób pracy:

  • Łączenie technik w temacie klienta. 
  • Łączenie technik w intencji klienta. 
  • Łączenie technik w zdaniu twierdzącym. 
  • Mózg a energia tworzenia integracji. 
  • Kreatywność w pracy terapeutycznej. 

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

  • Analizowanie procesu pracy terapeutycznej. 
  • Udzielanie pozytywnych informacji zwrotnych. 
  • Dostrzeganie procesu i zapraszanie do nowych wyzwań jakie pojawiły się w procesie.

8. INTEGRACJA

Podsumowanie pracy:

  • Praca z klientem akwarium. 
  • Udzielanie informacji konstruktywnych. 
  • Tworzenie przyszłości swojej pracy zawodowej. 
  • Rytuał przejścia do życia. 

 

 Podsumowanie II poziomu kształcenia. 

Superwizja pracy osobistej  Superwizja pracy osobistej 

 

Szkolenie składa się: 

 

1.    Z części teoretycznej:

  • Mini wykład w danym dniu jako inspiracja do konkretnej pracy. 

2.    Części praktycznej: 

  • Ćwiczenia w małych grupach. 
  • Superwizji. 
  • Sesji indywidualnych i prac terapeutyczno –  grupowych 
  • Części integracyjnej treści na każdym poziomie: czucia, ruchu, relacji, umysłu i obecności. 
  • Program może być modyfikowany ze względu na zasoby i umiejętności grupy. Jednak zasadnicze punkty programu zostaną utrzymane. 

 

 

ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA II POZIOMU KSZTAŁCENIA ZAAWANSOWANEGO:

 

I ROK II FAZY SZKOLENIA: 

II ROK II FAZY SZKOLENIA: 

III ROK II FAZY SZKOLENIA: 

1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY:

  • Kreacja – indywidualnej ścieżki
  • Praca z intencją 
  • Mózg (część gadzia).
  • Oś kompasu autonomicznego,

Fazy rozwoju: 

  • Okres prenatalny,
  • Okres okołoporodowy,
  • Okres do 1,5 roku życia. 
  • Zasoby okresu rozwojowego. 

 

Techniki pracy: 

  • Wizualizacje
  • Techniki hipnoterapeutyczne. 
  • Praca z przestrzenią
  • Praca z potencjałem na linii życia 

 

Praca terapeutyczna w trójkach

1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY

  • Kreacja indywidualnej ścieżki 
  • Praca z intencją 
  • Mózg (część limbiczna)
  • Oś kompasu limbiczno – emocjonalnego. 

Fazy rozwoju: 

  • Od 18, m. ż do 2,5 roku życia. 
  • Od 2,5 do 4 roku życia. 
  • Od 3 do 7 roku.
  • zasoby okresu rozwojowego: 

 

Techniki pracy:  

  • Wizualizacje 
  • Techniki hipnoterapeutyczne.
  • Praca z przestrzenią
  • Praca z potencjałem na linii życia 

 

Praca terapeutyczna w trójkach

1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY
  • Kreacja indywidualnej ścieżki 
  • Praca z intencją 
  • Mózg (część przedczołowa)
  • Oś kompasu przedczołowego.

Fazy rozwoju: 

  • Od 7 do 12 roku. 
  • Od 12 do 14 roku życia. 
  • Od 14 do 19 roku życia.
  • Zasoby okresu rozwojowego.  

 

Techniki pracy: 

  • Wizualizacje 
  • Techniki hipnoterapeutyczne.
  • Praca z przestrzenią
  • Praca z potencjałem na linii życia 

 

Praca terapeutyczna w trójkach

Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

2. TRAUMA:

  • Ego a osobowość oparta na stresie 
  • trauma szokowa. 
  • Trauma rozwojowa. 
  • Mózg w traumie. 
  • Teoria poliwagalna 

 

Techniki pracy: 

  • Somatic experiencing. 
  • Wizualizacje 
  • Techniki hipnoterapeutyczne.

 

Praca terapeutyczna w trójkach

2. TRAUMA:

  • Trauma rozwojowa
  • Trauma relacyjna,
  • Osobowość oparta na stresie: 
  • Teoria poliwagalna 
  • Mózg w traumie

 

Techniki pracy: 

  • Somatic experiencing. 
  • Wizualizacje 
  • Techniki hipnoterapeutyczne.

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

2. TRAUMA:

  • Trauma złożona. 
  • Trauma transgeneracyjna. 
  • Osobowość oparta na stresie: 
  • Teoria poliwagalna 
  • Mózg w traumie
  •  

Techniki pracy: 

  • Somatic experiencing. 
  • Wizualizacje 
  • Techniki hipnoterapeutyczne.

 

Praca terapeutyczna w trójkach

Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

3. OBECNOŚĆ:

  • Boska obecność w nas. 
  • Świadomość, rozum. 
  • Rozwój fal mózgowych.
  • Delta.

Technika pracy: 

  • Biodynamiczna krzyżowo – czaszkowa. 
  • Gigong (energia schen)

 

Praca terapeutyczna w trójkach

3.OBECNOŚĆ:  

Rozwój fal mózgowych:  

  • Alfa 
  • Indywidualna ścieżka duszy

 

Technika pracy: 

  • Biodynamiczna krzyżowo – czaszkowa. 
  • Praca z energią czystego białego światła

 

Praca terapeutyczna w trójkach:

3.OBECNOŚĆ

Rozwój fal mózgowych:  

  • Theta
  • Beta. 
  • Ścieżka duszy. 

 

Technika pracy: 

  • Biodynamiczna krzyżowo – czaszkowa. 
  • Praca z energią czystego białego światła.

 

Praca terapeutyczna w trójkach

Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

4.CZUCIE:

​Pasy napięć w ciele. 

Typy charakterologiczne: 

  • Schizoidalna struktura. 
  • Struktura oralna. 
  • Struktura narcystyczna. 

 

Technika pracy: 

  • Biodynamiczny oddech uwalniania traumy. 
  • Ćwiczenia bioenergetyczne.
  • Ćwiczenia somatic experiencing. 

 

Praca terapeutyczna w trójkach

4. CZUCIE: 

Pasy napięć w ciele. 

Typy charakterologiczne: 

  • struktura psychopatyczna.
  • Struktura masochistyczna. 
  • Struktura sztywna. 

 

Technika pracy: 

  • Biodynamiczny oddech uwalniania traumy. 
  • Ćwiczenia bioenergetyczne. 
  • Ćwiczenia somatic experiencing. 

 

Praca terapeutyczna w trójkach

4. CZUCIE:

Pasy napięć w ciele wg. Reicha. 

  • Pas oczny, 
  • Pas oralny, 
  • Pas gardła, 
  • Pas piersiowy,
  • Pas przeponowy, 
  • Pas miednicy 

 

Technika pracy: 

  • Biodynamiczny oddech uwalniania traumy. 
  • Ćwiczenia bioenergetyczne.
  • Ćwiczenia somatic experiencing. 

 

Praca terapeutyczna w trójkach

Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

 5.EKSPERSJA:

Fazy rozwoju psychomotoryczne: 

  • Faza istnienia,
  • Faza dostrojenia. 
  • Faza autonomiczna. 

 

Technika pracy: 

  • Bena Shapiro.  
  • Ćwiczenia Somy Gomez. 
  • Gigong  
  • Elementy masażu powięziowego. 

 

Praca terapeutyczna w trójkach

5.EKSPERSJA:

​​Fazy rozwoju psychomotoryczne: 

  • Faza mocy.
  • Faza miłości i seksualności. 
  • Faza opinii. 

 

Technika pracy: 

  • Bena Shapiro.  
  • Ćwiczenia Somy Gomez.
  • Gigong  
  • Elementy masażu powięziowego. 

 

Praca terapeutyczna w trójkach

5.EKSPERSJA:

​​Fazy rozwoju psychomotoryczne: 

  • Faza współpracy.

 

Technika pracy: 

  • Bena Shapiro.  
  • Ćwiczenia Somy Gomez.
  • Gigong  
  • Elementy masażu powięziowego. 

 

Praca terapeutyczna w trójkach

Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

6.UMYSŁ ŚWIADOMOŚCI

Dynamika i funkcja mózgu:

  • Część gadzia mózgu
  • Układ limbiczny
  • Nowa kora

 

Techniki pracy:

  • One Brain (niektóre elementy).

6. ŚWIADOMOŚĆ

Poziomy świadomości

Poziom fałszu:

  • Wstyd
  • Poczucie winy
  • Apatia
  • Żal
  • Strach
  • Pożądanie
  • Złość
  • Duma

 

Techniki pracy:

  • Technika uwalnia emocji
  • Minfulness 

6. ŚWIADOMOŚĆ

Poziomy świadomości

Poziom prawdy: 

  • Odwaga
  • Neutralność
  • Ochota
  • Akceptacja
  • Rozsądek
  • Miłość
  • Radość
  • Pokój
  • Oświecenie

 

Techniki pracy:

  • Technika uwalniania emocji
  • Minfulness
Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

7.RELACJA:

Teoria bezpiecznego przywiązania 

  • Genogram rodzinny. 
  • Praca z częściami podoosobowości

 

Techniki pracy: 

  • Psychodrama
  • Praca z intencją w polu klienta 
  • Praca systemowa na planszy 
  • Praca ustawieniowa na figurkach 

 

Praca terapeutyczna w trójkach

7.RELACJA:

Teoria bezpiecznego przywiązania 

  • Genogram rodzinny. 
  • Praca z częściami podoosobowości

  

Techniki pracy: 

  • Psychodrama
  • Praca z intencją w polu klienta 
  • Praca systemowa na planszy 
  • Praca ustawieniowa na figurkach 

 

Praca terapeutyczna w trójkach

7.RELACJA:

Teoria bezpiecznego przywiązania 

  • Genogram rodzinny. 
  • Praca z częściami podoosobowości

  

Techniki pracy: 

  • Psychodrama
  • Praca z intencją w polu klienta 
  • Praca systemowa na planszy 
  • Praca ustawieniowa na figurkach 

 

Praca terapeutyczna w trójkach

Superwizja pracy Superwizja pracy Superwizja pracy

Szkolenie składa się: 

 

1.   Z części teoretycznej: 

  • Mini wykład w danym dniu jako inspiracja do konkretnej pracy. 

2.   Części praktycznej: 

  • Ćwiczenia w małych grupach. 
  • Superwizji. 
  • Sesji indywidualnych i prac terapeutyczno –  grupowych 
  • Części integracyjnej treści na każdym poziomie: czucia, ekspresji, relacji, świadomości i obecności. 
  • Program może być modyfikowany ze względu na zasoby i umiejętności grupy. Jednak zasadnicze punkty programu zostaną utrzymane.