''KREACJA ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA''
CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ
(CIAŁO, PSYCHE, DUCHOWOŚĆ)
Szkolenie jest skierowane do wszystkich zainteresowanych: pedagogów, psychologów, terapeutów, oraz innych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności terapeutyczne w autorskim SPOSOBIE PRACY: CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ, a którzy ukończyli I POZIOMIE KSZTAŁCENIA.
KILKA SŁÓW NA TEMAT AUTORSKIEGO PROGRAMU
Propozycja
CZUCIE, EKSPRESJA, RELACJA, ŚWIADOMOŚĆ, OBECNOŚĆ, powstała na bazie wieloletnich poszukiwań związanych z pracą terapeutyczną, zarówno w pracy indywidualnej z klientem jak i z grupami. Esencją pracy jest kierowanie uwagi do potencjału osobistego klienta i budowania własnej osobowości opartej na intencji. Cały proces pracy jest oparty na spojrzeniu wielowymiarowym funkcjonowania człowieka w życiu codziennym, mianowicie: duchowości, psychiki i ciała.
II faza szkolenia pozwala na:
1. Blok: Grupowa i indywidualna praca własna
Dotyczy pracy własnej. Obejmuje zarówno uczestniczenie w procesie grupowej terapii według 5 jakości potencjału życia jak i indywidualnej pracy własnej. Praca własna daje możliwość doświadczenie tego sposobu pracy na sobie, rozwijając osobisty potencjał możliwości zarówno w obszarze CZUCIA, EKSPRESJI, RELACJI, ŚWIADOMOŚCI I OBECNOŚCI. Jest to bardzo ważny element kształcenia, ponieważ na bazie doświadczeń własnych, zasobów, jakie powstają w wyniku udziału w terapii grupowej, z większą łatwością można przejść do innej ważnej części procesu szkoleniowego, jakim są warsztaty tematyczne.
2. Blok: Warsztaty szkoleniowe
Podczas warsztatów uczestnik nabywa umiejętności przygotowujących go do prowadzenia TERAPII ROZWOJU POTENCJAŁU ŻYCIA. Na poszczególnych warsztatach uczestnik, kształcąc swoje umiejętności, wiedzę zarówno poprzez wykłady, ćwiczenia, medytacje, transe, pracę w trójkach rozwija swój warsztat pracy. Równocześnie jest zaproszony do rozróżnienia pomiędzy metodologią pracy a sposobem pracy. W oparciu o chwilę obecną, z tego co się wyłania, tworzy rzeczywistość procesu terapeutycznego.
3. Blok Superwizja
Ten rodzaj pracy zakłada odkrywanie w sobie wewnętrznego superwizora, kształcąc w ten sposób autonomiczność, samodzielność, przygotowując do samodzielnej pracy. Superwizja ma na celu pomóc uczestnikowi dokonać weryfikacji dalszej pracy terapeutycznej.
Organizacja II fazy szkolenia
W ramach II zaawansowanego poziomu szkolenia wchodzi:
Uwaga!
Do pełnego szkolenia potrzebne jest 20 godzin terapii własnej.
WARUNKI UCZESTNICTWA:
UWAGA!
Dotyczy uczestnictwa w grupach terapeutycznych. Osoby, które uczestniczyły w grupach półrocznych, nie są zwolnione z uczestnictwa siedmiodniowej grupie terapeutycznej. To samo dotyczy osób, które uczestniczyły w grupach siedmiodniowych. Ma to swoje uzasadnienie, uczestnicy szkolenia nie tylko będą pracować osobiście, ale będzie omawiane zagadnienia teoretyczne, czego nie było wcześniej na zajęciach terapeutycznych dla grupy klientów.
PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA:
1. Osoba otrzyma certyfikat ukończenia II poziomu kształcenia wydany przez Instytut Rozwoju Potencjału Życia.
I ROK |
II ROK |
||||
1. Ja somatyczne |
Superwizja |
Szkolenie |
Grupa terapeutyczna |
Superwizja |
Szkolenie |
2. Ja sensoryczne motoryczne |
|||||
3. Ja relacyjne |
|||||
4. Ja świadome |
|||||
5. Ja obecne |
ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA GRUP TERAPEUTYCZNYCH II POZIOMU KSZTAŁCENIA ZAAWANSOWANEGO:
Na drugim poziomie kształcenia będzie wprowadzonych pięć treningów grup terapeutyczno – rozwojowych, które mają charakter pracy własnej. Dzięki tej pracy w grupie masz okazję doświadczać osobistej pracy według pięciu jakości potencjału życia.
Ja somatyczne |
Ja sensoryczno |
Ja relacyjne |
Ja świadome |
Ja obecne |
Praca własna poprzez: – biodynamiczny oddech uwalniania traumy, – ćwiczenia Lowena, – ćwiczenia Somatic experiencing, – taniec spontaniczny, – medytację Osho Podczas pracy własnej możesz rozwiązywać swoje wczesne traumy, tworzyć w sobie przestrzeń odczuwania. |
Praca własna poprzez: – gigong – tworzenia energii i transformacja energii, – feldenkraisa z hipnoterapią M. Ericksona. – ćwiczenia z ciemną stroną Bena Shapro, – Praca z użyciem 5 zmysłów wg Soma Embodiment, – ćwiczenia według Bodynamic Podczas pracy własnej możesz uczyć siebie w odczuwaniu, w mikro i makro ruchu, pracowanie nad swoimi tematami z użyciem intencji i medytacji autorskiej łączącej gigong z one brain. |
Praca własna poprzez: – system rodzinny pochodzenia, – praca ze stanami ja, – ćwiczenia na dostrojenie w obszarze somatycznym. – medytacja współczucia. Podczas pracy własnej możesz przepracować, to co jest oddzielone od siebie, zakotwiczyć się w twoim systemie rodzinnym, doświadczyć siebie w relacji jak i zauważyć swoje wzorce relacyjne. |
Praca własna poprzez: – pracę ze sobą w uchwycie czołowo – potylicznym, – pracę z odpuszczaniem emocji wg Hawkinsa, – medytacje świadomości. – praca z punktem w oparciu o intencje. – praca z niższym i wyższym umysłem (praca z wyobraźnią i przekonaniami) Podczas pracy własnej możesz pracować nad swoimi przekonaniami, zdaniami kluczowymi, integracji mózgu. |
Praca własna poprzez: – medytacje obecności, – uważny dotyk (metodą cranio), – integracji siebie w doświadczeniu świadomości, – podróż własnego wewnętrznego bohatera w oparciu o wiadomość obecności. Podczas pracy własnej możesz w przestrzeni obecności, własnego serca na sposób ucieleśniony przepracować własne tematy, zbudować perspektywę własnej podróży bohatera w oparciu świadomość. |
ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH II POZIOMU KSZTAŁCENIA ZAAWANSOWANEGO:
Treści warsztatów uzupełniają doświadczenia terapeutyczno – grupowe w/w. Szkolenie obejmuje 2 lata, podczas których będziesz mógł uzupełnić wiedzę, ugruntować swoje doświadczenia z I poziomu kształcenia, nabyć dodatkowe umiejętności pracy z klientem. Skorzystać z superwizji, pracować w małych grupach terapeutycznie. II poziom kształcenia daje Ci możliwość gruntownego przygotowania siebie do pracy z klientem w gabinecie z zastosowaniem filozofii pracy, technik i metod w zastosowaniu do klienta.
I ROK II POZIOMU KSZTAŁCENIA |
II ROK II POZIOMU KSZTAŁCENIA |
1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY:
Fazy rozwoju:
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY
Fazy rozwoju:
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
Superwizja pracy osobistej | Superwizja pracy osobistej |
2. TRAUMA
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
2.TRAUMA
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
Superwizja pracy osobistej |
Superwizja pracy osobistej |
3. OBECNOŚĆ
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
3. OBECNOŚĆ: Rozwój fal mózgowych:
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
Superwizja pracy osobistej |
Superwizja pracy osobistej |
4. CZUCIE Pasy napięć w ciele. Typy charakterologiczne:
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
4. CZUCIE: Pasy napięć w ciele. Typy charakterologiczne:
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
Superwizja pracy osobistej | Superwizja pracy osobistej |
5. EKSPRESJA Fazy rozwoju psychomotoruyczne:
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
5. EKSPRESJA Fazy rozwoju psychomotoruyczne:
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
Superwizja pracy osobistej | Superwizja pracy osobistej |
6. ŚWIADOMOŚĆ Fazy rozwoju umysłu:
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
6. ŚWIADOMOŚĆ Krewanie własnej rzeczywistości:
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
Superwizja pracy osobistej |
Superwizja pracy osobistej |
7. RELACJA
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
7. RELACJA
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
Superwizja pracy osobistej | Superwizja pracy osobistej |
8. INTEGRACJA Integracja a sposób pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach:
|
8. INTEGRACJA Podsumowanie pracy:
Podsumowanie II poziomu kształcenia. |
Superwizja pracy osobistej | Superwizja pracy osobistej |
Szkolenie składa się:
1. Z części teoretycznej:
2. Części praktycznej:
ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA II POZIOMU KSZTAŁCENIA ZAAWANSOWANEGO:
I ROK II FAZY SZKOLENIA: |
II ROK II FAZY SZKOLENIA: |
III ROK II FAZY SZKOLENIA: |
1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY:
Fazy rozwoju:
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY
Fazy rozwoju:
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
1. POTENCJAŁ, ROZWÓJ, ZASOBY
Fazy rozwoju:
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
Superwizja pracy | Superwizja pracy | Superwizja pracy |
2. TRAUMA:
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
2. TRAUMA:
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach: |
2. TRAUMA:
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
Superwizja pracy | Superwizja pracy | Superwizja pracy |
3. OBECNOŚĆ:
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
3.OBECNOŚĆ: Rozwój fal mózgowych:
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach: |
3.OBECNOŚĆ Rozwój fal mózgowych:
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
Superwizja pracy | Superwizja pracy | Superwizja pracy |
4.CZUCIE: Pasy napięć w ciele. Typy charakterologiczne:
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
4. CZUCIE: Pasy napięć w ciele. Typy charakterologiczne:
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
4. CZUCIE: Pasy napięć w ciele wg. Reicha.
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
Superwizja pracy | Superwizja pracy | Superwizja pracy |
5.EKSPERSJA: Fazy rozwoju psychomotoryczne:
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
5.EKSPERSJA: Fazy rozwoju psychomotoryczne:
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
5.EKSPERSJA: Fazy rozwoju psychomotoryczne:
Technika pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
Superwizja pracy | Superwizja pracy | Superwizja pracy |
6.UMYSŁ ŚWIADOMOŚCI Dynamika i funkcja mózgu:
Techniki pracy:
|
6. ŚWIADOMOŚĆ Poziomy świadomości Poziom fałszu:
Techniki pracy:
|
6. ŚWIADOMOŚĆ Poziomy świadomości Poziom prawdy:
Techniki pracy:
|
Superwizja pracy | Superwizja pracy | Superwizja pracy |
7.RELACJA: Teoria bezpiecznego przywiązania
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
7.RELACJA: Teoria bezpiecznego przywiązania
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
7.RELACJA: Teoria bezpiecznego przywiązania
Techniki pracy:
Praca terapeutyczna w trójkach |
Superwizja pracy | Superwizja pracy | Superwizja pracy |
Szkolenie składa się:
1. Z części teoretycznej:
2. Części praktycznej: